Een week gefietst. - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu Een week gefietst. - Reisverslag uit Cambrai, Frankrijk van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu

Een week gefietst.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

04 Mei 2014 | Frankrijk, Cambrai

Hallo een ieder die dit leest.
Wij zijn in Cambrai. Gisteren toch vanuit Tournai vertrokken. De tocht van Meerbeeke naar Tournai/Doornik viel nogal zwaar. Opeens allerlei bulten die je over moet. Een koude noordoosten wind. Wel meestal in de rug en het was droog. Geslapen in een jeugdherberg. Niet meer gedaan sinds de lagere school. Maakten wij vroeger ook zo'n kabaal. Na een goede nachtrust (toch wel, moe denk ik) zouden we een korte dag maken. Maar de slaapgelegenheden waren complet of namen niet op of ze gaven een ander telefoon nummer. Ik kwam er weer achter dat ik alleen maar langzaam Frans versta. Nu in Cambrai in een pelgrimhuis St.. Jacques een fantastische kamer/balzaal.
Wat de dag brengt zullen we afwachten. En route.

• 04 Mei 2014 - 09:42

Berndien:

Bonjour, wat een geweldig eind op weg. Nu richting Parijs?
    Vorige week in de regen vertrokken en nu in betere temperaturen op weg naar het Zuiden. Veel succes en geniet!
    Lieve groeten uit Dieren en erg leuk om jullie te volgen.

• 04 Mei 2014 - 10:56

Marian:

Alweer een week op weg! Blijven jullie n extra dagje in de balzaal om bij te tanken of zijn jullie alweer onderweg? Bon voyage!

• 04 Mei 2014 - 11:06

Dorry En Roel:

s'Nachts zoveel lawaai gemaakt dat jullie hopen dat de muren dik genoeg zijn??!!.
    Toch niet meer gedaan sinds de lagere school??!!
    Jullie berichtgeving wordt er niet duidelijker op. Maar ja, dat krijg je als je de beschaving achter je laat.
    De bulten niet zo goed bevallen? De heuvels komen nog. En het laaggebergte. En het hooggebergte.
    Dit is denk ik een beetje leedvermaak.
    Maar gelukkig komen jullie veel kapelletjes tegen om Maria te bidden voor goede fietsbenen.
    Genoeg geou....
    Leuk en spannend lijkt het ons om elke dag weer verrast te worden door de (on)mogelijkheden van slapen, weer, conditie en wat te zien.
    En het is leuk om jullie wel en wee zo te kunnen volgen.
    Zoen van ons.