Espagna - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu Espagna - Reisverslag uit Roncesvalles, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu

Espagna

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

27 Mei 2014 | Spanje, Roncesvalles

Wij zijn in Spanje, Roncesvalles. Hebben 28 km gefietst, maar 17 km tussen 7 en 9 procent. Ging ons, met een stel rustmomenten goed af. Leuk hostel, allemaal pellegrinos.
Gisteravond kwamen we onze oude kennissen George en Jaques weer tegen in St. Jean enz. Ze hebben nu elkaar gevonden en zijn samen op weg. Hartstikke leuk en mooi. Twee heel verschillende kerels van 71 jaar. Morgen zien we ze weer. Verder met een echte fietser, Peter, hier naar oven gefietst. Voor hem een makkie. Heel goede gesprekken. Voor hem meer een therapeutische reis. Kan allemaal, mag allemaal, niets moet.
De oude situatie, dat we af en toe een verdwaalde fietser of wandelaar tegen kwamen, hebben we hier wel achter ons gelaten.
O ja, hartstikke lekker weer, geen wind, niet te warm, kortom prima. Iedereen heeft het erover en is er blij over. Op een terras gezeten. Pelgrims hebben het goed. Magnana is magnana.
Wie weet berichten we weer wat.
Ans en Wim.

• 27 Mei 2014 - 16:08

Arjen Servaas:

Hoi Ans en Wim,

Jullie zijn al waanzinnig ver. Ik reageer net op verslagje van de 27 ste en krijg, terwijl ik dit doe, je sms'je binnen. Wanneer jullie zo doorfietsen dan kunnen jullie de terugreis ook nog net doen op de fiets. Helemaal goed. Jullie zijn KANJERS!!!! De spreuk voor vandaag is: Roept de houtduif keer op keer, dan komt er vast en zeker mooi weer. (paloma torcaz is houtduif in het spaans)

• 27 Mei 2014 - 18:28

Hans:

Beste Ans en Wim wat fijn dat het weer nu goed is voor jullie dat zal lekker fietsen zijn. En dat het ook allemaal lukt om die bulten over te komen. Daar mogen jullie best trots op zijn en van genieten.Met al die terras bezoeken en dat fietsen is vast niet moeilijk om in vorm te blijven. Maar dat zien we wel als jullie weer thuis zijn. Vriendelijke groet Hans

• 27 Mei 2014 - 18:46

Haijo Van Der Ploeg:

Hallo Ans & Wim, wat goed van jullie, wat een kanjers zijn jullie. Geen bui , geen wind , geen berg kan jullie tegenhouden. Hopelijk blijft het nu goed weer. En zo te lezen is het zo slecht nog niet: lekker een terasje pakken. Geniet er van en weet dat als je de berg bent opgegaan, je er ook weer vanaf gaat!
    Veel plezier en zorg goed voor elkaar. Een hartelijke groet van Hajio, ook namens Nel. Een warme hug!!

• 27 Mei 2014 - 20:11

Marjan Van Der Poel:

Wat stoer zeg, al in Spanje! De kop van de Pyreneeën is eraf. Jullie gaan als een speer. Op deze manier zijn jullie alweer thuis voordat wij in Frankrijk aankomen. Wie had dat gedacht. Geniet vooral van de tocht, het mooie weer en de contacten onderweg. X

• 27 Mei 2014 - 21:33

Berndien:

Jullie zijn echte toppertjes! Heel erg fijn dat het weer mee zat vandaag. Ik fietste vanmiddag in de regen naar huis en dacht aan jullie natte tochten. Maar hopelijk geeft Spanje de warmte die je er verwacht!
    In ruim 4 weken van Nijkerk naar Spanje, super Wim en Ans!
    Succes en geniet! Lieve groeten, Peter en Berndien