Rond Pamplona. - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu Rond Pamplona. - Reisverslag uit Puente la Reina, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu

Rond Pamplona.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

28 Mei 2014 | Spanje, Puente la Reina

Na een heerlijke zonnige dag gisteren, omgeven door hordes pelgrims, aangevoerd in talloze bussen. Barst van de Amerikanen , gestimuleerd door de film The Way, die nog steeds denken dat Nederland een Scandinavisch land is. Een bus uit Nederland met aanhanger met fietsen. De bus is tevens koffiestop. Wij zijn naar Puenta Reina gefietst. Ging op zich goed, mooie route. Maar opdat we niet aan goed weer zouden wennen, heeft het weer de hele dag gehoost. We zijn in een hostel, met restaurant en bar. De slaapgelegenheid zou een kamer voor 4 zijn met Jaques en George. Nou dat blijkt een grote ruimte met wandjes waar twee stapelbedden per wandje staan. De firma list en bedrog op religieuze gronden. Wat en prijs per vierkante meter. We hebben dan ook opnieuw besloten dat niet meer te doen. Morgen gaan we naar Logrono. Hopelijk dat het wat droger is. Vandaag wel het gevoel gehad van moet dat nou allemaal. De regen begint ons de neus uit te komen. We gaan natuurlijk door, maar graag zonder water.
Cees en Ria we doen net alsof we het ergste hebben gehad. Maar we verwachten nog wel wat pukkels. Berndien, je moet ons niet zo de hemel in prijzen, want zo hoog zijn die bergen niet. Jannie ga vooral door met je reacties, de anderen ook, het is erg leuk deze te ontvangen.
Hartelijke groet vanuit Puente la Reina. Het is droog!!!!
Wim en Ans.

• 28 Mei 2014 - 21:12

Jannie:

Lieve vrienden, wat sneu dat jullie zo veel regen moeten doorstaan, 1 troost hier is het van af maandag ook alleen maar nat wat naar beneden komt! houd voor al de moed er in en er komen zeker betere tijden.
    Zondag was Hans jarig en we hebben dat op een zonovergoten terras kunnen vieren , heerlijk buiten met kinderen , kleinkinderen ,familie en vrienden. Met nog een Italiaans tintje nl. olijvensoep !
    Hans is vandaag vroeg vertrokken met een vriend naar Duitsland en waarschijnlijk Denemarken, ze gaan boeren bedrijven en kennissen bezoeken.
    Morgen komen de kleindochters logeren tot zondag avond.
    Hopen op beter weer voor jullie zeg ik hier mee wel te rusten en morgen een nieuwe dag met nieuwe ontmoetingen , met nieuwe uitdagingen , met nieuwe uitzichten ,met nieuwe kansen.

liefs Jannie

• 29 Mei 2014 - 14:12

Piet Hein:

Ha Ans en Wim

Voor het weer had je net zo goed hier kunnen blijven: veel regen.
    Maar troost je, tot woensdag wordt het in jullie streken beter.
    Warmer en droog.
    Meest dappere van de tocht vind ik toch wel de overnachtingen.
    Boek desnoods een 4 sterren hotel!
    Veel plezier verder en succes.
    Juul en Piet Hein

• 29 Mei 2014 - 18:51

Mies:

Hola Wim en Ans,
    Magnifico!
    Eso es!
    Een geweldige tocht, behalve dan de regen, maar hoort , geloof ik, bij jullie op vakantie!
    Jullie hebben het erg snel gedaan, deze reis is een heel mooie levenservaring. Vooral de ontmoetingen met mensen uit alle windstreken.
    Ik ben erg benieuwd naar jullie verhalen en foto`s.
    Nog effe!
    buenos noches y hasta luego!
    Mies

• 29 Mei 2014 - 21:27

Marja En Bert:

Hoi Wim en Ans,

Wij kunnen jullie niet meer bijhouden, jullie gaan veel te snel voor ons. Wij hebben vandaag afscheid genomen van onze kinderen en kleinkinderen in Biscarosse en zijn op weg naar Dax. In een klein gehuchtje staan we nu op een camping en morgen gaan we naar Peyehorade en daarna door St.Jean Pied Du Port.
    Geweldig dat jullie door weer en wind al zo ver zijn gekomen. Wij hebben enorm veel respect voor jullie. Jammer dat wij jullie niet meer zullen tegenkomen in Santiago. Misschien nog een keer in Nederland?
    Succes verder met jullie vorderingen en steek maar vast een kaarsje voor ons op.

Groetjes, Marja en Bert