Nieuwe dag. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu Nieuwe dag. - Reisverslag uit Logroño, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu

Nieuwe dag.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

29 Mei 2014 | Spanje, Logroño

Na ons onderkomen met vele snurkende mensen, van boven en beneden, zijn we verder gefietst. Een wondermooie dag. De beroemde brug over en op naar Logrono dachten we. We zijn om 1/2 5 gestopt in Viana beland. Moe van de vele steile klimmen die Cees en Ria al hadden voorspelt. Gisteravond wel de slappe lach gehad, dat was leuk. Een voorbeeld hoe er over der pelgrinos daar wordt gedacht, is dat we een euro moesten betalen voor het vullen van onze thermosfles met heet water. Ook in zo'n herberg is het puur business. We zijn nu in een lekker hotel. En niet duur. Met een lekker 3 gangen menu voor 12,5 euro. Prima. Mooi plaatsje.
We zien onderweg veel fietsers, leuke gesprekken. Ondanks dat de wandelaars een andere route volgen snijden de routes elkaar vaak. Wat me opvalt is dat er velen zijn die heel ongelukkig lopen. En dat met bagage. Ik heb de vierdaagse gelopen, dus enigszins probeer ik dan hun pijltjes in te schatten. Als ik dan bedenk dat er nu nog ruim 700 km gelopen moet worden!!
We hopen dat het morgen hetzelfde is met het weer in Navarra. We zullen zien.
Wij gaan slapen, W&A.

• 29 Mei 2014 - 22:18

Arie:

Lieve vrienden,
    Wij zijn inmiddels ook en route, maar met de caravan! Na een bezoek aan Nancy en Lyon, zijn we woensdag aangekomen in Bedoin, aan de voet van de Mt. Ventoux. Vanmorgen meteen maar de berg op; het is immers Hemelvaartsdag!
    We leven met jullie mee en herbeleven onze tocht van alweer een paar jaar geleden. Op naar het mooie weer! Dank voor de verslagen en Buon Camino!!

• 30 Mei 2014 - 10:09

Jannie:

oeps snurken!!! dat is een geluid dat je s'nachts liever niet hoort maar ja dat gebeurd meestal met slapen......
    Fijn dat het wat mooier weer is , hier ook trouwens! de zon schijnt en dat is een veel aangenamer warmte dan de cv.
    Wat een indrukken en belevenissen maken jullie mee op deze bijzondere fietstocht.
    bagage die je mee mag nemen voor de rest van je leven......

liefs uit een zonnig Nijkerk

• 30 Mei 2014 - 18:29

Berndien:

Mooi om te lezen dat jullie de slappe lach hadden, dat ontspant!
    Wat een compliment dat jullie mede Pellegrino's respect voor jullie hebben vanwege jullie doorzettingsvermogen. Zij weten echt waar ze het over hebben omdat ze onder gelijkluidende omstandigheden fietsen.
    Gisteren met Hans en Carla geproost op Jacob en vandaag met Annelies uit Denemarken geluncht in Bronckhorst. Wij hebben het natuurlijk over jullie gehad en van Annelies de hartelijke groeten. De familie staat versteld!!!!
    Succes bij de volgende etappe en lieve groeten van Peter en Berndien

• 30 Mei 2014 - 19:07

Arend En Erna:

Hallo Wim en Ans,

Leuk om jullie verslagen te lezen en zo jullie tocht te volgen. Wel veel regendagen achter de rug zeg .Nu in een gebied waar je mag verwachten dat het zonnetje schijnt.
    Elke keer toch weer een gevoel van triomf als je de top van de berg hebt bereikt of als je naar een dag met regen of wind eindelijk op je plaats van bestemming komt.
    En leuk elke keer weer onderweg zoveel verschillende mensen te ontmoeten.
    Petje af voor jullie inspanningen tot nu toe.
    Veel fietsplezier in het mooie Noord Spanje

Groet