Weer mooi weer. - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu Weer mooi weer. - Reisverslag uit Sahagún, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu

Weer mooi weer.

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

03 Juni 2014 | Spanje, Sahagún

We weten niet wat ons overkomt. Zon blauwe lucht. Vandaag richting Leon gereden. Morgen willen we daar zijn. Een collega van Ans komt daar morgen aan. Nu zijn we in Sahagun. Mooie vlakke fietstocht. Gisteren een herberg. Met 12 personen op een kamer. Japanners, Canadezen, zuid Koreanen. Kostte 10 euro. Vervolgens werden we gesneden met de rekening van ontbijt en pilsjes. Een hotelletje is net zo duur als hè ontbijt en maaltijden meerekende. Wel minder leerzaam tav snurkconcerten en sluitspier beheersing.
Mooie vlakke fietstocht. Onderweg gesproken met een vrolijke Fries en een droevige Utrechtse. Ook met Australiërs, Amerikanen, Duitsers. Dat is wel het bijzondere van dit gebeuren. Je treft allerlei mensen van allerlei pluimage. Volledig in zichzelf gekeerd tot vrolijk en communicatief. Het echt slechte lopen zien we niet meer. Ik denk dat die al zijn afgevallen. Fietsers zijn veruit in de minderheid. De Nederlands bus met fietsers zien we niet meer.
We merken duidelijk dat we op een eind komen. Dat ligt aan ons. Tijmen en Gerda gaan ons opwachten wat we geweldig vinden. Aan de andere kant zijn de berichten over Dick heavy.
De kleinkinderen zien op FaceTime is geweldig. Isa vergelijkt me met de kerstman.
We zijn nog steeds met z'n vieren. Morgen blijft Jaques in Leon achter. Dan gaan we met z'n drieën door.
We genieten van de contacten en nu van het fietsen. Wat wil je meer.
Groet.

• 03 Juni 2014 - 17:30

Hans:

Wat treffen jullie het nu met de zon dat is ook meer dan verdiend. En dan al die contacten wat een verhalen zal dat opleveren lijkt me geweldig omdat mee te maken. Wens jullie nog een zonnige reis met leuke momenten .
    Gr Hans

• 03 Juni 2014 - 17:58

Jannie:

Wat lijkt me dat geweldig om te kunnen schrijven dat het mooi weer is en nog mooier om het te beleven!
    Eindelijk fiets weer zo als je het graag hebben wilt.
    En dan alle contacten , als mensen in zich zelf gekeerd zijn is dat waarschijnlijk een ''echte'' 'pelgrim ....!
    1 worden met je zelf en rust vinden van binnen dan heb je niet veel meer nodig .
    Ieder op zijne wijze dat is het mooie van deze ontmoetingen lijkt me.

ik wens jullie nog heel veel warme zonnestralen toe en de intensiteit om van alles optimaal te genieten.

groet met liefs van Jannie

• 03 Juni 2014 - 22:34

Berndien:

Mooi weer maakt het totaal nog veel mooier dan het is. Het is natuurlijk erg mooi dat jullie meemaken wat je beschrijft.
    Dat Isa de kerstman herkent in Wim ligt zeker aan de baard. Het wordt tijd voor een foto van die baard of wacht je daar mee tot het eind van de reis?
    Leuk om morgen de collega te ontmoeten, veel plezier en een zonnig vervolg!
    Lieve groeten, Peter en Berndien