We gaan snel - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu We gaan snel - Reisverslag uit Saint-Palais, Frankrijk van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu

We gaan snel

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

24 Mei 2014 | Frankrijk, Saint-Palais

Hallo allemaal,
We zijn net, voor de regen, in Saint-Palais, aangekomen. Dat is 32 km voor St-Jean-Pied-de-Port. dit is plaats waar de routes samenkomen en het begin van de Pyrineen. Na onze regendag eerder hebben we een stormdak gehad. Storm uit het zuidwesten.
Door de enorme bouwlanderijen heeft deze vrijspel. Zandstormen. Automobilisten gaven aan dat we de lampen aan moesten doen. We zijn toen tot Labouheyre gekomen. Laatste 10 km bijna2 uur over gedaan. Compleet gezandstraald. Daar in ongelooflijk primitief hotel geslapen, een bed een douchecabine (alleen koud water) en een weinig behulpzame eigenaresse. Wegwas er een heel goed restaurant bij. Modern en prima eten. Fransen hebben duidelijk hun prioriteiten. Daar zat ook een man uit ' Harde. George 71 jaar en hij blijk naast een collega van me te wonen die ik redelijk goed ken. Kleine wereld. Leuke avond. De volgende dag op weg naar Dax. Komen we George weer tegen en zijn samen opgefietst. Naar een refugie. Komen daar Karin uit Zeeuws Vlaanderen en Pierre uit Parijs ook slapen. Een happy familie. Karin loopt naar Santiago. Aanvankelijk alleen op een compas. Zij is iemand die op een heel plezierige, maar ook vasthoudende manier, denkt over de wereld en daar ( heel knap) ook de consequenties van pakt. We hopen met haar nog eens contact te hebben. George heeft ons verbaasd. Hij kon heel goed omgaan met andere ideeën, terwijl hij als geboren Groninger, heel duidelijke eigen beschouwingen heeft. Zo leuk als een mens je verrast. Ook George zullen we zeker nog eens zien.
Vandaag een stel klimmen gehad. Het ging ons goed af. In eigen tempo kom je goed omhoog. We zullen zien hoe dat verder gaat. Weerdank voor jullie reacties. Piet Hein en Juul, goed te horen dat het goed gaat.
Morgen naar een nieuwe mijlpaal op onze tocht.
Vanuit Frans Baskenland en nu een lekker hotel hartelijke groet.
Kan ik de finale EC zien.
Wim.

• 24 Mei 2014 - 18:01

Berndien:

Bonjour, nog heel even en dan wordt het buenos dias. En waarschijnlijk zijn er dagen dat jullie verlangen naar het moment waarop je Adios kunt zeggen. Maar ongelooflijke knap dat jullie al zover zijn ondanks de, soms barre, weersomstandigheden!
    Geweldige ontmoetingen die jullie hebben gehad en ook weer gaan meemaken. Wat hebben jullie veel te vertellen als jullie terugkomen. We verheugen ons er nu al op!
    Een mooie grenspassage gewenst en sterkte als jullie wederom de regen en wind moeten trotseren. In Spanje zullen jullie zeker ezels tegenkomen, als het even tegenzit dan denk maar aan de lachende ezel !!!!
    Succes verder en geniet...! We denken aan jullie en als we een pet hadden zouden we die zeker afnemen!
    Lieve groeten uit Dieren van Peter en Berndien