Najera - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu Najera - Reisverslag uit Nájera, Spanje van Wim Geerlings - WaarBenJij.nu

Najera

Door: Wim

Blijf op de hoogte en volg Wim

30 Mei 2014 | Spanje, Nájera

Klein verslagje voor het slapen gaan. We zijn in het plaatsje waar de koningen van Navarra zijn begraven. Een vrolijke kijk op de omgeving. Niet zo schilderachtig. Vandaag besloten maar 40 km te fietsen vanwege de klimmetjes. Viel niet mee, 8, 10 zelfs een kleintje van 12 procent. Daar gelopen. Morgen nog een aantal klimmen. Je merkt wel dat we sterker worden. Nu in een hotelletje. De ervaring van eergisteren heeft ons genezen van het pelgrim idealisme. Buiten kun je ook leuke mensen ontmoeten. Wel het idee dat er met enige neerbuigendheid naar de fietsende mens wordt gekeken. Geen last van. Morgen verder. Ik ga slapen, Ans is al onder zeil.

• 31 Mei 2014 - 09:54

Jannie:

wat mooi dat jullie lekker je eigen ''weg'' kiezen , en niet perse willen doen zo als het door andere bedacht is!
    lekker slapen is nodig om de bergen en heuvels aan te kunnen.
    Passen de kuiten nog in de fiets broek? of is het korte broeken weer inmiddels?

Een zonnige groet met liefs van mij

• 01 Juni 2014 - 14:30

Martin En Dita:

He Wim en Ans

Jullie gaan goed! Wij trouwens ook met inpakken! Ik neem mijn hoed/pet (al draag ik die nooit) af voor jullie!

Ja helaas wordt de pelgrimage ook steeds meer commercie.

Groetjes uit een zonnig Nijkerk

• 01 Juni 2014 - 23:21

Cees En Ria:

Hoi Ans en Wim,
    Het blijft een feestje om jullie verslagen te lezen.
    Even wat ideetjes voor de komende tijd.
    In Burgos hebben we 15minuten met de fiets vanaf het centrum op een camping in een pelgrims onderkomen geslapen. Perfect onderkomen. Wel stapelbedden maar we waren maar samen en hadden keus uit 20 bedden. Op de camping zijn ook huisjes te huur. Het is de moeite waard om daar een rustdag te nemen en lekker van de stad te genieten.
    Nog een aanrader is om in Carrion de los Condes naast de kerk Santa Maria del Camino in de Albergue van de nonnen te overnachten. Hele leuke jonge meiden met prachtige stemmen die de pelgrims met heel veel liefde ontvangen en met elkaar zingen en evt.eten. Wij en Arie en Elly hebben daar van genoten.
    Het einde gaat al een beetje inzicht komen voor jullie, jammer hoor.
    Vandaag hebben we ook een heerlijke fietstocht van 80 km gereden door de bossen van Zeewolde.
    Beste mensen veel fietsplezier en tot schrijfs.
    Cees en Ria

• 01 Juni 2014 - 23:50

Haijo:

Hoi Ans en Wim,

het gaat goed. Hier en daar wat regen, wat gesnurk van medereizigers, wat bergjes op ,maar ook gelachen , gemopperd op de vercommercialisering, leuke ontmoetingen, werken aan mooie kuitspieren, kortom het is genieten van al wat de reis met zich brengt. Is dat niet prachtig. Daar kijk je straks met heel veel plezier op terug! Het verrijkt je leven. En wij de thuisblijvers, mogen met jullie "meereizen".
    Dank voor jullie verhalen.
    Leuk ook om op de kaart te zien waar jullie fietsen, hoeveel kilometers jullie al hebben afgelegd en hoe "weinig" je nog moet!
    Wij zijn vandaag met dochter Sandra, schoonzoon Wim en de kleindochters Julia en Nina wezen varen op het Gooimeer.We hebben hun sloep ingewijd! Mooie tocht en mooi weer. Mijn kuiten hadden er evenwel niks aan, zijn nog even slap. Wanneer gaan we weer wandelen??!! Tony en Erica zijn in Wales en stuurden een kaartje met de vraag of we volgend jaar mee gaan wandelen. Dat is toch geen vraag! Dat doen we toch weer met de hele club?!
    Ik zou zeggen geniet ze, want voor je het weet staan jullie weer in Nijkerk! Heel veel plezier!
    Een warme hug,
    Haijo, ook van Nel.